zondag 22 juni 2014

Aankomst en voorbereidingen voor het WK.

Het is bijna zover: de Dutchies gaan naar het WK Sportsclass / Womans in Annecy!

Vrijdag 20 juni 2014

Na 24 uur tuffen met de sleurhut, inclusief een schoonheidslaapje, kom ik tegen de middag aan op de camping Nubliere, direct aan de zuidkant van het meer van Annecy. Hadewych, die meedoet met de 'Womans' is er al ruim een dag, en heeft laten weten een andere camping te verkiezen vanwege de vele kindertjes, drukte en het lawaai van de grote weg naast Nubliere. Aangezien ik de camping van tevoren al betaald heb en het eigenlijk wel een perfecte camping vindt, zoek ik een mooi plekje en neem eerst maar een duik in het nog vrij koele, heldere meer. Het is hier zo rond de 30 graden met een heerlijk zonnetje, dus daar knap ik wel van op. Na afloop het landingsterrein maar even inspecteren, waar ik Hadewych tref, net terug van een mooi vluchtje. Behalve Hadewych nog vele andere bekenden en onbekenden nog even een handje geschud, oa Mart, Heather en Dennis Pagen.
Behalve Hadewych, bestaat het Nederlandse team uit Erik Honings, Martijn Doeland en mijzelf. Afgezien van Hadewych doen wij allemaal mee met de Sport class competitie. Geen van ons, of überhaupt iemand die ik ken heeft Martijn ooit ontmoet, aangezien hij in Bordeaux woont en ook pas een aantal jaren vliegt, dus dat wordt nog een verassing wat we voor iemand zullen treffen. Erik en Martijn vertrekken beide pas deze avond dus die zal ik morgen pas treffen bij de registratie. Erik kon pas laat weg, omdat zijn bus in reparatie was bij de garage

Zaterdag 21 juni 2014

Om half zeven s'ochtends krijg ik een SMS'je van Hadewych. Of ik misschien om 8.30 op HQ wil zijn, want dan opent de registratie. "Tering, waarom zo vroeg?" denk ik bij mezelf, en SMS terug: "Vooruit dan maar". Soms ben ik echt te aardig. Eenmaal op HQ blijkt dat de Franse organisatie er nog niet echt klaar voor is. Na een half uur wat rondlummelen en hier en daar een praatje maken begint het te lopen. Inmiddels heb ik van Erik een berichtje gekregen dat ie om een uur of 10 aan zou komen en ook van Martijn krijg ik een berichtje dat ie met zijn Franse vriendin en haar drie kinderen is aangekomen en naar HQ komt. Dit is wel een grote verassing, ik ging er even vanuit dat ie alleen zou komen. Zijn vriendin blijkt een vrolijk figuur en ook de kinderen gedragen zich helemaal top (eentje zoekt uit een zak M&M's alle oranje uit en geeft ze aan mij).

Regisratie bureaucratie

Na de registratie moeten we onze vliegers nog even opzetten in de gymzaal voor sprog-metingen ed. Mijn toestel heeft uberhaupt geen sprogs, dus Dennis meet in dit geval maar de lengte van de luff-lines. Als Erik vraag of de gemeten waarden 'goed' zijn, antwoord Dennis dat ze eigenlijk alleen maar gegevens aan het verzamelen zijn en naar de fabrikanten zullen sturen. Een beetje een farce wat mij betreft, maar goed, dit hebben we dan ook maar weer gehad.

Na de registratie nog een korte picknick met z'n Erik, Martijn en fam. en vervolgens brengt Erik ons (mijzelf en Martijn) omhoog na de start voor een trainingsvluchtje. Erik gaat vandaag niet vliegen, omdat ie net is aangekomen en maar weinig heeft geslapen.

Picknick in de schaduw

Omdat ik inmiddels ruim een jaar op een mastloos toestel heb gevlogen en dat in het begin wel een hele overstap was, verwacht ik dat mijn eerste vlucht met mijn Sting 3 154, die ik weer uit het stof heb getrokken, super eenvoudig zal zijn. Niets is minder waar. De start is probleemloos, maar dan voelt het toch wel erg onwennig allemaal. Ik wordt heen en weer geslingerd, soms een beetje een gevoel 'voorover te vallen'. Ik kom nog een keer wat los, waarbij de zijkabels ontspannen en met een klap weer strak komen, dus misschien is het ook wel een beetje turbulent hier en daar, maar toch. Een eitje is het zeker niet, en ik sta dan ook al na 20 minuten op het officieele landingsterein in Dousard, waar ik al dolfijnend zo'n 300 meter te kort land. Valt dat even tegen, maar goed dat er nog een dag of twee trainingsmogelijkheden zijn voordat de competitie daadwerkelijk begint...

Prachige uitzicht over het meer bij de wat krappe opbouw plaats

Zondag 22 juni 2014
Vandaag op het programma:
13:30 Safety briefing voor alle piloten
17:00 Openings ceremony (rond deze tijd wordt ook regen voorspeld)

Maandag waarschijnlijk een trainingsdag en dan dinsdag voor het echie (althans, dat denken we, aangezien er twee versies van het programma in omloop zijn.)

2 opmerkingen:

  1. Je bent bijna te aardig Araldo, maar het was wel fijn dat we er vroeg bij waren toch? Inschrijving neemt uren in beslag en hoe later je komt hoe langer de rijen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat we er op tijd bij waren pakte achteraf gezien heel goed uit. Zo hadden we nog tijd om s'middags zonder gehaast te gaan vliegen. Bovendien: jou kan ik toch ook niets weigeren ;)

      Verwijderen